Skip to main content

Schoolbaan 1, 2371 VJ Roelofarendsveen

Wanneer is het tijd voor een nieuwe identiteit?

Als ondernemer/directeur heb je het altijd wel druk met je bedrijf of organisatie. Nieuwe ontwikkelingen, innovaties, nieuwe technieken, enz. De markt beweegt en een goede ondernemer gaat daarin mee met zijn of haar dienst of product. Maar doe je dat ook met de uitstraling van je bedrijf of organisatie? Laat je die ook meegroeien?

Wellicht ben je inmiddels een weg ingeslagen waarbij je huidige logo en huisstijl niet meer zo goed passen. Sta daar eens bij stil, want wellicht moet je ook eens aan het imago van je bedrijf of organisatie werken. Daarvoor zijn altijd wel een paar goede redenen:

  • Verhuizing
  • Nieuw bedrijf of product
  • Doelgroep is veranderd
  • Groei van het bedrijf
  • Fusie of overname
  • Visie van het bedrijf gaat veranderen

Allemaal een prima gelegenheid om bijvoorbeeld de huisstijl nog eens onder de loep te nemen en wellicht aan te passen. Want wie kent dat niet: je kijkt op internet en komt op een site. De site geeft je een eerste indruk (wel of niet positief). Later ga je naar dit bedrijf toe of je hebt er contact mee. En dan lijkt jouw eerste indruk helemaal niet overeen te komen met de werkelijkheid. Dan zijn ze bijvoorbeeld veel moderner en nieuwer dan de website doet vermoeden. En sterker nog, bij een slechte tot matige site ben je waarschijnlijk al afgehaakt. Terwijl het bedrijf misschien wél kwaliteiten heeft, en goede producten of diensten biedt. Zonde dus, want jou zijn ze als klant dan al kwijt.

Om te toetsen of je uitstraling nog bij je bedrijf past kun je het beste te rade gaan bij je klanten en opdrachtgevers. Vraag ze wat hun verwachtingen zijn bij jullie logo, huisstijl en website. Denk bijvoorbeeld aan service, garantie en prijzen. Wat verwacht de klant hiervan en komt dat overeen met jullie imago?

Als Free Design voor u aan de slag gaat, bespreken we eerst de volgende  punten :

  • Visie en missie van je bedrijf
  • Doelgroep
  • Branche
  • USP (Unique Selling Point ofwel onderscheidend vermogen)
  • Wat is uw huidige uitstraling en wat is uw gewenste uitstraling?
  • Welke passie schuilt er achter het bedrijf c.q. de ondernemer, welk gevoel wilt u overbrengen?
  • Hoe gaat het bedrijf er in de toekomst uit zien?


De antwoorden (en de wisselwerking tussen opdrachtgever en Free Design) helpen bij het vinden van het juiste ontwerp. Met de goede uitstraling, en tegen een concurrerende prijs. En natuurlijk een ontwerp dat weer een hele poos mee kan.

Hulp nodig bij het zoeken naar de juiste uitstraling? Bel Free Design.

Meer informatie

Wil je meer weten bel of mail me dan voor een afspraak.