Skip to main content

Schoolbaan 1, 2371 VJ Roelofarendsveen

Foute visitekaartjes

Je krijgt de vraag ‘Zullen we onze kaartjes uitwisselen?’, waarop jij moet zeggen ‘Die heb ik (nog) niet’. Oei, een gemiste kans om je gegevens achter te laten. Natuurlijk heb je kaartjes en heb je ze bij je, ook al ben je net gestart.

Geen kaartje
Je krijgt de vraag ‘Zullen we onze kaartjes uitwisselen?’, waarop jij moet zeggen ‘Die heb ik (nog) niet’. Oei, een gemiste kans om je gegevens achter te laten. Natuurlijk heb je kaartjes en heb je ze bij je, ook al ben je net gestart. 

Gecorrigeerd kaartje
Je kent ze wel. ‘Ik heb een nieuw nummer dus ik schrijf het nieuwe nummer even op.’ KRABBEL, KRAS, SCHRIJF. Jammer, want je bent een serieuze ondernemer. Visitekaartjes (mét de juiste gegevens) laten drukken kost slechts een paar tientjes, zonde om het niet te doen.

Half bedrukt kaartje
Hiermee bedoel ik de visitekaartjes die maar aan één kant bedrukt zijn. Dubbelzijdig drukken is tegenwoordig net zo duur als enkelzijdig. Dus voor de prijs hoef je het niet te laten. Gebruik de ruimte die je hebt. Dit geldt trouwens niet alleen voor visitekaartjes maar voor alle communicatie zoals flyers en folders.

Gratis visitekaartje
Ken je ze? Kies een ontwerp dat bij je past, vul je gegevens in en (bijna) gratis heb je ze de volgende week bij je op de mat liggen. Een groot nadeel is dat er nog 500 andere ondernemers zijn met hetzelfde visitekaartje. Niet echt origineel en zeker niet onderscheidend.

Té groot visitekaartje
Hoe irritant is het als je een kaartje krijgt dat nergens in past. Dus wordt het gevouwen of direct in de prullenbak gegooid. Zorg ervoor dat je visitekaartje maximaal 85 x 55 mm is. Dan past het altijd netjes in een visitekaartjesmapje.

Het ‘diepzinnige’ visitekaartje
Een slecht vormgegeven huisstijl met een uitstraling die voor jou als ondernemer volkomen duidelijk is, maar je doelgroep snapt het niet. Een visitekaartje moet geen uitleg nodig hebben. Het moet direct duidelijk zijn wie je bent en wat je doet.

Zoals je ziet is voor een visitekaartje veel zorg en aandacht nodig. Hiermee maak je immers een eerste indruk. Free Design weet de juiste snaar te raken en te zorgen dat jouw visitekaartje er tiptop uitziet. Zo letten wij op de volgende punten:

Juiste gegevens
Denk na over welke gegevens je erop zet. Hoe wil je dat mensen jou vinden. Via internet, telefoon, skype? Deze gegevens zet je erop en meer niet. Hou het schoon en simpel.

Vormen
Het merendeel van de ondernemers heeft een rechthoekig visitekaartje. Probeer eens wat anders. Bijvoorbeeld een gat erin, ronde hoeken of een speciale vorm. Dit moet wel bij jouw doelgroep passen anders sla je de plank mis.

Foto
Heb je een bedrijf waarbij persoonlijk contact belangrijk is? Zet een professionele foto van jezelf op je kaartje. Dit zorgt voor herkenbaarheid en geeft mensen een persoonlijk gevoel.

Papiersoort
Er zijn vele soorten papier en daar kun je mee spelen. Denk ook aan plastic en hout. Wederom: kijk wat bij je bedrijf past. Hou wel de dikte van 300 grams papier aan, anders staat het niet professioneel.

Wil je echt een mooi en goed kaartje dan ga je natuurlijk naar een ontwerper en laat je er een voor jou ontwerpen. Een ontwerp op maat, met de juiste technische uitvoering. Free Design kan je daar uitstekend bij helpen.

Meer informatie

Wil je meer weten bel of mail me dan voor een afspraak.